26 sierpnia 2014 14:52 | Aktualności
Dyrektor Zespołu Szkół w Harasiukach informuje, że wzorem lat ubiegłych również w roku szkolnym 2014/2015 będzie realizowany Rządowy program pomocy uczniom w 2014 r. "Wyprawka szkolna".
W 2014 r. pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników do kształcenia ogólnego
Uprawnionymi do otrzymania pomocy finansowej na zakup podręczników są:
1. Uczniowie klas: II, III i VI szkoły podstawowej pochodzący z rodzin, w których dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 539 zł netto,
2. Uczniowie pochodzący z rodzin, w których dochód na osobę w rodzinie przekracza powyższe kryteria dochodowe, znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej (art. 7 ustawy o pomocy społecznej),
3. Uczniowie:
• słabowidzący,
• niesłyszący,
• słabosłyszących,
• z niepełnosprawnością ruchową, w tym afazją,
• z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
• z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym,
• z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej,
posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), uczęszczający w roku szkolnym 2014/2015 do szkół podstawowych – z wyjątkiem klasy I.
Pomoc finansową przyznaje dyrektor szkoły, do której uczęszcza uczeń po rozpatrzeniu wniosku złożonego przez rodziców (opiekunów prawnych, rodziców zastępczych), a także dyrektora szkoły, nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.
Wniosek ( druk do pobrania w sekretariacie szkóły) składany jest w terminie do dnia 10 września 2014 r. do dyrektora szkoły.
Dyrektor szkoły zwraca uprawnionym koszty zakupu podręczników po przedłożeniu dowodu zakupu ( faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica lub opiekuna prawnego lub rodzica zastępczego; rachunek; paragon) lub oświadczenie wnioskodawcy o zakupie podręczników. W przypadku oświadczenia o zakupie podręczników należy podać informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2013 r. – „Wyprawka szkolna”. W przypadku zakupów zbiorowych dołączyć potwierdzenie zakupu wystawione przez podmiot dokonujący zakupu. Potwierdzenie zakupu powinno zawierać w szczególności: imię i nazwisko ucznia, klasę, do której uczeń będzie uczęszczał, adres szkoły, wykaz zakupionych podręczników, kwotę zakupu, datę zakupu i czytelny podpis podmiotu, który dokonał zakupu. Podmiot dokonujący zakupu podręczników wystawia potwierdzenie zakupu na podstawie faktury VAT oraz listy uczniów, dla których zakupiono podręczniki